+Follow | Home ?
the1996's
up-to-date
Thursday, October 11, 2012 | 10:20 PM | 0 comments



hoho well aku tak hot. hahaha ni apa punca tergerak hati nak update weh wehh awat cara nak post dia nampak cool gila. ohh aku tau sebab aku yang cool lebih ni. haihh lamaaaanyaaaa tak updateeeeeeee! *peluk the1996's* huh bajet enough? yeayyyyyyy i cool liddat. ui nak update apa ni? aku ni bukannya tau sangat tak berkata kata kata mu hanya mimpi di siang hari ewahhh. hahahaha wehh aku gile. okay keadaan sekarang hujan. hujan lebat yee. keadaan ni baik untuk kroh kroh dah tak dak feeling kalau hang nak stadi. believee me because im the hot staff hahaha puii *muntah warna hijau campoq oren*



heh such a nice intro is't? yaaa aku nak cerita fasal kenangan sepanjang tahun ini bersama keat hwa marching band dan mestilah diikuti dengan benda yang berapu sebab motif aku memang nak merapu pun. ermm apabila bercakap tentang marching band measti ada sesetengah yang tak puasa hati and cakap 'wehh tau dak band buang masa' 'weh tau dak hang tak cool melainkan hang main tuba?' hahaa yeayy aku main tuba so aku cool. okay pada pandangan aku, band ni sebenarnya bagus. bagus untuk membentuk jadi diri yang tinggi dan dapat memupuk semangat kerjasama antara satu sama lain, semangat ingin mengenali perkara baru dan yang paling pasti benda yang paling aku suka bila masuk band ni. dapat ramaai kawan dan banyak gila kenangan sampai tak terkira. pahit, manis, masin, tawaq hebiaqqq *tawar gile* hehehe.


so mari huraikan satu satu memandangkan aku rajin pulak harini sebabnya lama tak buat karangan yang cikgu bagi so habis lupa format. heh itu alasan. booleh ja kalau berusaha dan buat sendiri. yang pertama, disiplin. bila cakap fasal disiplin ni, kedudukan pertama yang paling berdisiplin mesti lah marching band! yeyy you know what. practise datang tepat pada masa dan ikut semua peraturan dalam band seterusnya dapat menjadikan kita seorang yang sangat berdisiplin. tapi aku tak kata pa band saja, unit lain pun berdisiplin jugak, huh memandangkan tajuk aku ni berkaitan band, so aku cerita la pasai band. takdak masalah kan kat situ? begitu jugak la perenggan yang seterusnya. haaa. sambung, pada pandagan orang lain memang la depa kata semua ni merapu sebab daripada setiap hari jumaat sabtu pi sekolah baik duk rumah. tapi, aku rasa kalau duk kat rumah. bukannya buat apa. buang masa jugak kan? tapi bagi yang rajin tu rajin laaa. aku tak. aku buat rivisi sebelum exam ja. kalau tak rivisi pulun pulun ni. ermmm ada la sikit. heee. tapi tetap kena bahagikan masa antara band dan pelajaran!



Seterusnya, kerjasama antara satu sama lain. Yaaa boleh lihat sendiri kerjasama antara satu sama lain untuk membentuk satu kumpulan yang hebat seterusnya untuk mengaharumkan mana pengetua sekolah semestinya. Hahahaha mampoih aku. Emm takpa fakta tu. Lepastu mengharumkan nama sekolah tercinta sendiri ke seluruh negeri bagi semua tau yang kedah ada band yang hebat dan pasti! Bukan setakat keat hwa! Kat kedah ada 3 band yang paling hebat dan top 5. So orang kedah memang hebat! Kemenangan yang band ni jugak dapat mengaharumkan nama Negara di mata dunia. Sekurang kurangnya, orang sekeliling tahu tentang kewujudan satu kelompok hebat iaitu dari kalangan para pelajar yang berumur belasan tahun dan tinggi yang tak tinggi mana seperti aku. Hahahahha weh please la jangan sebarkan blog ni. Ampa baca untuk ampa dah laaa. Bukan apa aku taktau nak tulis apa. Jangan bash aku pulak. Yang aku maksudkan ayat di atas ialah semua band kat malaysiaaa! Yaayyyyyyyyyyyyy! We’re the champion Malaysian!



Aku tersekat sekat tulis ni sebab keadaan cuaca yang tidak menentu dan mak aku pulak ada kat tepi memey tak ah.


Okay sambung, masuk band ni jugak kita boleh mengenali antara satu sama lain dan mesti! Pelagai kaum. Macam aku, aku sekolah cina so dalam band aku banyak kawan cina, dan aku gembira dengan keadaan itu. Secara tidak sengaja setelah masuk tahun keempat aku maasuk band tak sia sia sebab aku boleh faham apa yang Chinese Chinese tu cakap dan sekali lagi aku happy. Cakap? Boleh la sikit sikit. Aku tak dak asas pun bahasa cina main terkam jaaaa tapi boleh gak hahahha. Yaayyy me. Dan kelebihan dia bila faham ni, kalau Chinese dalam kelas dok mengutuk kita kita boleh paham hehehe. Aku boleh cakap tapi tak sampai 4 muka surat la. Haaaaaaaaa! Selain tu! Boleh jugak mengenali lebih dekat dengan budaya depa ni. Depa pun Tanya jugak pasai islam wahh ini dikira dakwah? Hahaha aku taktauuu. Rasanya la kot.



Kenangan, memang aku nak bagitau kat sini, kenangan aku dalam band terlalu banyak. Banyak sangat sangat sampai tak boleh dikira dengan jari haha tetiba. Kenangan yang paling best sekali ialah kenangan semasa terlibat dalam seseuatu pertandingan pancaragan. Ya Allahh. Hanya Allah saja tau berapa banyak kenangan pahit dan manis dalam keat hwa marching band ni. Tahun ini adalah tahun yang mengembirakan bagi semua members sebab kmi masuk comp tahun ni dan menang hehe. Alhamdulillah. Satu lagi kenangan masuk kedalam kenangan hidup aku. Mungkin bukan sementara tetapi untuk selama lamaya pasti akan berada dalam fikiran aku.




Spain,
Aku rindu spain
Aku rindu nak highlight drills dengan semua di astaka, depan band room
Aku rindu marching tengah panas.
Aku rindu b3 yang digunakan selama 3 tahun
Aku rindu nak formasi dalam padang
Aku rindu kat static dalam dewan
Aku rindu masa menkaji score dengan senior
Aku rindu masa mula mula tiup lagu
Aku rindu masa mula mula combine lagu masa hujan
Aku rindu masa kasut terlekat dalam lumpur
Aku rindu masa kena marah dengan senior
Aku rindu masa kena marah dengan sir
Aku rindu masa sama sama rehat
Aku rindu masa sama sama makan
Aku rindu camping
Aku rindu masa tidur satukelas ramai ramai masa camping.
Aku rindu untuk tidoq dengan nyamuk masa camping
Aku rindu static malam
Aku rindu static kat padang
Aku rindu nak bawak ayaq banyak banyak pi practice
Aku rindu masa bawak baju lebih masa practice
Aku rindu masa berpeluh gila gila masa latihan
Aku rindu masa bergelak ketawa dengan seniors
Aku rindu masa bawak towel lap peluh
Aku rindu nak bersempit dalam bandroom
Aku rindu nak angkat tuba lama lama
Aku rindu nak sakit kaki
Aku rindu nak sakit kepala
Aku rindu nak formasi dalam hujan
Aku rindu SEMUA!



See Nampak idea takdak? Hahaha tak pa lah nak bye dah. Erm lagi satu, semangat berkobar kobar tu bila tahu yang abang amir sekarang ada kat UK Ya Allah! Bestnya study kat overseas! Teringin jugak! Macam mana la dia buat. Teringin nak Tanya. Takpa lah. Mintak mintak rezeki aku dua tahun depan ada. Nak pi gak overseas. insyaAllah. FIGHT FOR SPM 2013! JIA YOU JIA YOU JIA YOU!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SATU MALAYSIA!

◄ OlderNewer ►